ענף עריכת הדין בישראל הוא כבר מזמן לא משפחה סגורה ואינטימית. נהפוך הוא, היחס בישראל בין עורכי דין לאזרחים עומד על 1:145 ומדובר בנתון גבוה גם בהשוואה למדינות מערביות אחרות. בהתחשב בריבוי התחרות, מקצועיות גרידא איננה בהכרח מספיקה עוד כדי להצליח בתור עורך דין עצמאי. חשיבות לא פחותה ניתנת לנושא השיווק של המשרד, ובפרט לתחום של שיווק עורכי דין ברשת.

בכתבה הבאה נדבר על אחת הפלטפורמות שמשמשות עורכי דין יותר מכל במרחב המקוון והיא – פייסבוק. כידוע, כל עורך דין
שהתנסה בניהול דף עסקי בפייסבוק יודע שמדובר בשיטה יעילה ואטרקטיבית לייצר נוכחות באינטרנט. עורכי דין בעלי דף עסקי נהנים משיטת שיווק מפולחת וממוקדת, הניתנת למדידה ומספקת נתונים אמיתיים בנוגע לשאלה האם מודעה/פרסום/פוסט הגיעו לקהל היעד המתאים. בנוסף, אם עלה צורך בכך, בכל עת ניתן לערוך שינויים בקמפיינים.

אולם גם עורכי דין אשר מתמצאים בפרסום בפייסבוק במידה כזו או אחרת, מנסים כל הזמן לשפר את הביצועים. אי לכך, ריכזנו לפניכם מספר דרכים באמצעותן תוכלו להזניק את המודעות, להניע את הגולשים לפעולה ולייצר פניות למשרד.

הכנה מראש לפרסום על ידי יצירת תשתית לקליטה של אוהדים

ניהול עמוד פייסבוק לעורכי דיןפרסום עורכי דין בפייסבוק חייב להתחיל עם תשתית מוצלחת לקליטה של אוהדים בעמוד העסקי. התשתית צריכה לספק לגולשים את כל המידע שהם זקוקים לו על מנת להצטרף לדף ו/או ליצור קשר עם עורך הדין ולהיעזר בשירותיו.

תשתית כוללת תמונת פרופיל מכובדת ורשמית ברזולוציה טובה, תמונת רקע (Cover) הנוגעת לתחום ההתמחות (אזיקים לפלילי, מגדלים לנדל"ן וכו'), פרטי כתובת, טלפון וכתובת אתר אינטרנט. רצוי להוסיף תוכן שיווקי באזור ה"אודות" ולייצר רצף של פוסטים ושיתופים מעוררי עניין. כאלה שעשויים להיות רלוונטיים לענף ההתמחות של בעל הדף. כדאי להוסיף שחלק ה"אודות" צריך להיות מקצועי וקצר. המהדרין ממליצים שלא לעבור את רף ה-50-70 מילה.

התאמה בין סוג המודעה לבין המטרה שלה

חלק אינטגרלי מהשיווק בפייסבוק כולל פרסום מודעות. אלו צריכות להוביל לאתר או לעמוד הפייסבוק העסקי של עורך הדין. אם המודעה נועדה למקסם כניסות לדף נחיתה או לאתר אינטרנט עליה להיות מוגדרת ככזאת וכל הקלקה צריכה להוביל ללינק הרצוי. לעומת זאת, במידה שהמודעה נועדה להגביר את מידת החשיפה של פוסט מסוים או לחילופין לחזק את המוניטין והשם של עורך הדין בפייסבוק, יש לעשות שימוש בפוסט תמונה מהעמוד העסקי ולפרסם בעיקר במובייל ובניוזפיד (ללא פרסום צד). זאת משום שפוסט תמונה לרוב ישיג תוצאות משופרות יותר מכל סוג אחר של מודעה, גם אם הן זהות לחלוטין בכל אספקט אחר.

שינוי מינורי זה יכול להביא לשיפור ביצועי, מאחוזי CTR מזעריים (אחוזי הקלקה מתוך כל החשיפות) ל-4% ויותר. פוסט תמונה בהשוואה לפוסט קישור מאפשר מקום רחב יותר לפרטים חשובים ולטקסט, כולל לינק לאתר חיצוני או לדף נחיתה.

כניסה ישירה אל פוסט תמונה בעמוד עסקי עשויה לעשות פלאים בכל הנוגע למעורבות גולשים וחשיפה. בפרט אם מדובר על תמונה מוצלחת וכאשר בתוכן הפוסט כלולים מייל, כתובת אתר ומספר טלפון.

פילוח של המודעה לקהל ממוקד

אחד היתרונות הבולטים של פייסבוק כפלטפורמת פרסום הוא היכולת לטרגט קהלי יעד ו"לשלוף בפינצטה" גולש רלבנטי מתוך ההמון. עורכי דין יכולים להגדיר אלו גולשים יחשפו לאלו מודעות על פי שורה ארוכה של פרמטרים דמוגרפים כמו אזור מגורים, גיל, מגדר, תחומי ענין ואפילו קבוצות פייסבוק שהם שייכים אליהן. כך למעשה מתמקדים בקהל שפוטנציאל ההמרה שלו הוא הגבוה ביותר עבורם.

למשל, עורך דין בדיני עבודה שרוצה לתת שירות לבעלי עסקים יכול להנחות את פייסבוק לפרסם רק אצל משתמשים שמוגדרים כעצמאים, ועורך דין העוסק בדיני ירושות וצוואות יכול להתמקד בגיל הממוצע של "היורשים" שהוא 50-65.

הבאת תנועה לדף הפייסבוק דרך פרסומים חיצוניים

כניסה לדף עסקי לא חייבת להגיע מתוך פייסבוק. שיטה יעילה למשוך לקוחות היא באמצעות פרסום מאמרים או כתבות מקצועיות בתחום ההתמחות (למשל, באתר האינטרנט או דרך אאוטבריין/טאבולה). גולשים שיתעניינו בכתבות יופנו אל הדף העסקי של עורך הדין ויכולים להרכיב מאגר לקוחות פוטנציאלי איכותי.

דוגמה לאפשרות שיווק נוספת דרך כתבות חיצוניות היא עורך דין שעוסק בתמ"א 38 ומתמקד בחולון ובת-ים, שיכול לפרסם כתבה על היתרונות של תמ"א 38 בערים המדוברות ולשלוח הודעות ממומנות בפייסבוק לכל הגולשים שנכנסו לכתבה.

ברומא התנהג כרומאי

חשוב להבין את השפה והקונטקסט של פייסבוק כשמעלים פוסטים. מדובר ברשת חברתית שהגולשים נמצאים בה בעיקר לצורך הנאה ופנאי. התוכן צריך להיות קליל ואין מקום לסטטוסים מקצועיים מדי או "כבדים" מדי. פרסומים אלה לא יקבלו חשיפה רחבה ויתקשו לעורר היענות ומעורבות מצד הגולשים (שיתופים, לייקים, תגובות וכו').

רצוי שעורכי דין, בעלי דף עסקי בפייסבוק, יקפידו על נימה אישית וחלוקה בתחושות ורגשות על מנת לעורר את הקהל לשתף ולהגיב לסטטוס. תוכלו למשל לספר איך התרגשתם ושמחתם לעזור לאם חד הורית להשיג את הכסף מביטוח לאומי או לחילופין להאיר (בקצרה!) את עיני הגולשים מבחינה משפטית על נושא בתחום ההתמחות שעלה לכותרות. זכרו שמרבית הגולשים אינם בקיאים בטרמינולוגיה המשפטית אז השתמשו בשפה נגישה ודברו ב"גובה העיניים".

לסיכום,

הדרכים שתוארו לעיל לגבי ניהול עמוד פייסבוק לעורכי דין הן רק חלק קטן מן התורה. פרסום בפייסבוק, לא רק עבור עורכי דין אלא בכל תחום, הוא משימה שיש להניח בידיהם המיומנות של אנשי מקצוע. חברות העוסקות בשיווק בפייסבוק ואשר מכירות את רזי הענף המשפטי יכולות לספק ליווי מקצועי שישדרג מהותית את ההצלחה. הצלחה אשר נמדדת בסופו של היום במספר הפונים בפועל לקבלת שירותים מהמשרד.

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.